سپر جلو خودرو

درباره لوازم جانبی خودرو

پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

سپر جلو خودرو

۶ بازديد
سپرها در واقع قطعاتی هستند که در جلو و عقب بدنه خودرو قرار دارند و وجود آن بسیار مهم است و این سپرها به خودرو و بدنه خودرو در برابر تصادف کمک زیادی می کند. همچنین وظیفه اصلی آن محافظت از خودرو در برابر ضربه های احتمالی است. اولین سپر در سال 1897 توسط یک شرکت خودروسازی در چکسلواکی ساخته شد و روی خودروها قرار گرفت. این سپر جنبه زیبایی ندارد و تنها یک نفس دارد و آن هم محافظت از خودرو و بدنه خودرو است.
 
در سال 1901، فردی به نام فردریک سیمز، به دلایل شخصی و انجام آزمایش خانگی، استفاده از سپر را کشف کرد و سپرهای بیشتری اختراع کرد. در سال 1927 بود که شرکت های خودروسازی تصمیم گرفتند سپرهای زیادی بسازند که پس از این اختراع عظیم اهمیت یافت. از ویژگی های مهم سپر این است که از آسیب زیاد به بدنه و موتور اصلی خودرو جلوگیری می کند و اجازه آسیب جدی به خودرو نمی دهد.
 
سپر چیست؟
 
قسمتی از بدنه خودرو که در جلو و پشت آن قرار دارد. دلیل طراحی این قطعه در خودروها ایجاد ایمنی در آن و عدم برخورد خودکار به خودرو می باشد. البته در تصادفات با سرعت زیاد این قسمت قادر به مهار خسارت نیست. اما این آسیب ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. در بسیاری از کشورها، محافظ در وسایل نقلیه از نظر قانونی اجباری است. سپر نیز در رده ایمنی تزئینی خودرو قرار می گیرد.
 
فرآیند تولید سپر چگونه است؟
 
1- برش: ورق ها تحت عمل برش داده می شوند، این عمل روی ورق را می توان با لیزر و یا با دستگاه های برش موجود انجام داد و خمش آنها توسط دستگاه پرس انجام می شود.
 
2- کروماتاسیون: برای جلوگیری از زنگ زدگی قطعات، روکش کروماتیک داده می شود.
 
3- نفوذ پلاستیک: پلاستیک مذاب وارد سپر شده و در آنجا تشکیل می شود.
 
4- خنک شدن پلاستیک: در این مرحله دمای پلاستیک مذاب کاهش می یابد و باید به آرامی دما را کاهش داد تا یکنواخت شود.
 
5- خمش نهایی: پس از نفوذ به پلاستیک و قرار دادن ورقه های فایبرگلاس و تولید لایه ای از فیبر کربن، قطعه توسط فیکسچر مخصوص خم می شود.
 
6- پلیسه گذاری: در این مرحله پلیسه های اضافی گرفته شده و به دستگاه متصل می شود.
برای خرید می توانید به سایت https://www.asakchinyadak.com/ مراجعه کنید.

نکات و جزئیات مکانیک خودرو

هنگام تعویض روغن یا سرویس خودرو چه مایعاتی را باید تعویض کرد؟

در هر بارسرویس معمولی ماشین، مکانیک باید روغن موتور شما را تعویض کند. البته روغن ‌های دیگری در خودرو وجود دارد که اگر به ‌صورت دوره‌ای تخلیه و تعویض نشود، می‌ تواند باعث فرسودگی قطعات خودروی شما سریع ‌تر از آنچه که باید شود. در ادامه به آن ها می پردازیم. آموزش مکانیک خودرو

تعویض سیستم خنک کننده و شیلنگ های رادیاتور

اگر شیلنگ رادیاتور به پایان عمر خودش نزدیک می شود، بهتر است قبل از ترک برداشتن و گرم شدن بیش از حد موتور خودرو و آسیب به رادیاتور یا سایر اجزای سیستم خنک کننده شود، آن را تعویض کنید. یادگیری ماشین چیست؟

خرید ماشین دست دوم

اگر قصد خرید یک خودروی دست دوم را دارید، باید خودرو را به طور کامل بررسی کنید تا بتوانید آن را به بهترین قیمت بفروشید. قسمت هایی وجود دارد که باید آن ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که وضعیت خودرو دقیقا همان طور که به نظر می رسد، است. گزارش کتبی یک مکانیک متخصص هم می تواند مفید باشد.آموزشی مهندسی الکترونیک

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.